Jungle Nick en Muk - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Muk Lil - WaarBenJij.nu Jungle Nick en Muk - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Muk Lil - WaarBenJij.nu

Jungle Nick en Muk

Door: Muk van Lil

Blijf op de hoogte en volg Muk

21 Augustus 2014 | Thailand, Pattaya

Sorry, it is not here. Maybe this afternoon? Precies de woorden die ik na een treinreis van 9 uur met weinig slaap en alle moeite voor het bemachtigen van m'n camera niet wilde horen. Om 11uur vertrok onze transfer naar het hotel, we hadden nog maar 45 minuten om tot een oplossing te komen. Uiteindelijk ben ik zonder camera naar buiten gewandeld. Wel had ik hem betaald en afgesproken dat de winkel de camera bij aankomst naar de man van onze transfer zou brengen. Hij zou er op zijn beurt voor zorgen dat m'n camera in het hotel zou aankomen. Vertrouwen in de Thai numero 3..

Die middag zijn we na een paar uurtjes rijden in het Khao Sok National Park aangekomen. Wat een super omgeving! We slapen op een park in een boomhut. Alles is hier traditioneel en je loopt dus grotendeels op blote voeten, zoals de Thai gewend zijn. Alle gebouwen zijn van hout en de receptie bestaat uit palen en een dak, helemaal back to basic. Dat brengt een boel vreemde situaties met zich mee, zoals apen op je balkon, muizen in je badkamer (die is buiten) en een gigantisch aantal muggen. Toch is het hier echt super, de eerste dag hebben we een tubing tocht over de rivier gemaakt. Op een binnenband van een auto drijf je met de stroming mee en kom je onderweg de mooiste dingen tegen. Aan het einde van de tocht was er de gelegenheid om met touwen van de rotsen af te zwaaien. Super gaaf om te doen natuurlijk!

Voor de dag erop stonden er een olifantentocht en jungle trekking op de planning. Al om 9 uur zaten we op de rug van deze dikhuiden, echt een hele leuke ervaring! Door de jungle hebben we een mooie tocht gedaan waarna we "onze olifant" hebben gevoerd en voor de lunch terug naar het park reden. Daar kreeg ik te horen dat de eigenaar had gehoord dat mn camera snel zou aan komen. Dit was natuurlijk geweldig nieuws omdat het best wel spannend zou zijn of hij de 3 uur durende reis zonder reguliere postservice zou gaan redden.

Na de lunch ontmoetten we onze guide, Gai. Een man met een geweldige passie voor natuur en dieren en deze met alle liefde wilde delen. We hebben een aantal km door de jungle gelopen, gezwommen bij een waterval, daar van de rotsen afgesprongen, geleerd welk plantje wat doet en wilde apen gespot. Een slopende maar geweldige dag waar op de terugweg nog een veel mooier einde aan kwam. De eigenaar van het park, Mister T, had een pakketje voor me, EINDELIJK mijn camera!! Ik ben er zo ontzettend blij mee en heb me zo verbaast over de betrouwbaarheid en gastvriendelijkheid van de Thai, echt heel bijzonder. De avond werd na een welverdiende massage en een heerlijk diner fijn afgesloten waarna we onze oogjes in onze jungle boomhut weer hebben gesloten.

Gisteren hebben we onze meest mooie dag tot nu toe beleefd. Een trip naar een meer in de jungle en een trekking door de jungle naar een grot toe. Al vroeg in de morgen kwamen we aan en wat een prachtige plek! Het meer is oogverblindend, onwijs helder en heel indrukwekkend. We voeren tussen de rotspartijen door naar de rafthouses, hutjes op het water, waar er een kajak voor ons klaar lag en waar we daarna lekker hebben geluncht en gezwommen.

De tocht werd voortgezet richting de Coral Cave, waarvoor we eerst een stuk door de jungle moesten lopen naar een ander meertje toe. Op het meer werden we met een bamboevlot a la expeditie robinson vervoerd naar de grot, waar Gai ons vanalles heeft laten zien. Op de terugweg kwamen we in de jungle nog wat aapjes tegen en met de boot een very rare Serow. Nog nooit van gehoord maar Gai was zoooooo onwijsssssss blijjjjj, hij heeft staan juichen en staan springen en kon alleen maar zeggen dat we geluk brachten, want wat uniek was dit! We hebben dus een zeldzame antilope gespot, en op de foto gezet, die jullie uiteraard ook kunnen bewonderen. Gai hoorde van mijn passie voor fotografie door het camera verhaal en besloot ons af te zetten in een privé baai waar we konden zwemmen. Wederom onwijs bijzonder en op de terugweg heeft hij ons nog meegenomen naar een lokale markt so I could take some pictures of food. De foto's van de Serow hebben we samen bekeken en we hebben nog heerlijk met een drankje zitten genieten van deze mooie dag. De avonden zijn hier ook heel spectaculair, ik heb Nick de melkweg laten zien en ik kan wel uren in het gras naar de sterren liggen kijken. Het is hier natuurlijk pikke donker en naast de jungle geluiden van apen, vogels en insecten hoor je helemaal niks. Mooie momenten die we niet snel zullen vergeten!

We hebben het hier erg naar ons zin en vertrekken straks naar paradijselijk Krabi, waar we ook heel erg naar uitkijken. Wat ons hier weer staat te wachten zullen jullie ongetwijfeld snel lezen!

Lieve groetjes vanuit de jungle,

Nick en Muk

• 22 Augustus 2014 - 05:53

Anneke Beintema:

Super dat jullie zo genieten en ons mee laten genieten. Foto's zijn prachtigen gelukkig zijn er ook hele betrouwbare mensen op de wereld geniet nog maar even heerlijk van jullie vakantie groetjes Anneke

• 22 Augustus 2014 - 13:16

Johanna:

Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben,Zo te lezen is er weinig in het park veranderd,het enige wat mij toen verbaaste was dat er ergens midden in een golf terrei was,We hadden geen tropen kolder. Is het er nog steeds? Liefs Johanna

• 25 Augustus 2014 - 17:00

Ron:

Hoi Muk,

Herkenbaar allemaal en leuk om te lezen.
    Veel dezelfde plekken als wij gedaan hebben in februari.