Hola Lanzarote :) - Reisverslag uit Playa Blanca, Spanje van Muk Lil - WaarBenJij.nu Hola Lanzarote :) - Reisverslag uit Playa Blanca, Spanje van Muk Lil - WaarBenJij.nu

Hola Lanzarote :)

Door: Muk van Lil

Blijf op de hoogte en volg Muk

04 September 2013 | Spanje, Playa Blanca

Buenos dias de Lanzarote!

Zondagochtend ben ik samen met Paps, Mams, Kjell en Nick naar Eindhoven afgereisd. Het gedag zeggen was erg moeilijk en emotioneel. Gelukkig vertrok mijn vlucht precies op tijd om 8 uur en landde ik een paar uur later een halfuur eerder dan gepland op Lanzarote.

Het was meteen een warm welkom met een temperatuur van 26 graden en na een zoektocht naar mijn chauffeur kon de reis naar het hotel beginnen. Het eiland is echt prachtig en ontzettend goed verzorgd. Alle gebouwen op het eiland zijn wit met groene of blauwe kozijnen en de omheiningen zijn van het lokale zwarte lavasteen. Dit weekend zal ik dan ook op pad gaan met mijn camera om al het moois hier vast te leggen.

Bij aankomst in het hotel werd ik ontzetten vriendelijk welkom geheten. De handleiding met CALIDAD (kwaliteit) was niet overdreven, want dat straalt overal vanaf. Het hotel is het grootste van Playa Blanca en echt prachtig! Helaas mag ik geen gebruik maken van de faciliteiten, op de betaalde (restaurants) na.

Ik werd meteen naar mijn tijdelijke kamer 208A gebracht waar tot mijn schrik 2 ontzettend rommelige meiden wonen. Tussen het afval leven mieren en kakkerlakken en ik heb dan ook maar alles in mijn koffer gelaten tot ik naar mijn nieuwe kamer kon. Gelukkig heetten ze me vriendelijk welkom en na 5 minuten mocht ik dan ook kennis maken met het vriendje van een van hun, die zich had opgesloten in de kast. Het is namelijk ten strengste verboden om gasten mee te nemen naar het hotel, wat de meest hilarische tafarelen met zich meebrengt.

Na dit alles werd mij de weg naar de comedor gewezen. Dit is het personeelsrestaurant en het is niet al te schoon.. Fruit ligt hier vol met schimmel en er is weinig keuze. Helaas wordt hier niets aan gedaan dus ik moet er maar het beste van maken. De lunch was ook meteen de gelegenheid om iedereen te leren kennen. Iedereen wist van mijn komst af, ontzettend leuk! Er werd me dan ook de oren van mijn hoofd gevraagd over hoe lang ik bleef en waar ik vandaan kwam, EN hoe ze mijn naam moeten uitspreken. Ik heet hier geloof ik Moek of Muuk of Myk, maar Muk is erg lastig voor ze!

´S avonds ben ik heerlijk vroeg naar bed gegaan om de volgende ochtend met mieren op mijn kussen te ontwaken. Mijn dag begon met een zoektocht naar Recursos Humanos waar ik Mario trof met een cameravrouw en een nieuwe stagaire uit Duitsland, Jasna. Ik volgde hen naar de lenceria waar ik mijn pak kreeg en heb meteen mijn TV debuut in Duitsland opgenomen, waar de beelden op FOX worden uitgezonden. Ik maak nog al wat mee hier! Mijn pak is best mooi en zit prima en mijn reis werd daarna verder vervolgd naar mijn oficina in el departamento Comercial. Ik heb leuke collega´s en werk tot november op de afdeling evenementen en vanaf november tot het einde van mijn stage op de sales. Helaas heb ik me de hele dag verveeld en weinig kunnen doen want er is nog weinig werk.

Gister en vandaag stonden mijn dagen in het teken van werken van 9 tot 18 en stiekem rondwandelen in het hotel (het is zo mooi!). Ook heb ik een boel leuke mensen ontmoet, zoals Jasna die in het zelfde schuitje zit als ik (we hebben het nog niet zo naar ons zin). Helaas zijn de kamers voor stagaires en personeel niet om over naar huis te schrijven en is het alleen toegestaan om via de kelder naar de andere delen van het hotel te lopen. Het is ontzettend groot en dus ook best onhandig om zo ver om te lopen, maar het is niet anders.

Ik heb vannacht inmiddels in mijn nieuwe kamer geslapen die ontzettend ruim is en een stuk schoner dan mijn vorige. Vandaag heb ik helaas weer weinig te doen, dus ik spendeer mijn dag met naar Spaans luisteren en hopen dat de eventmanager me wat nieuwe taken geeft.

Ik hoop dat de komende dagen en weken wat beter worden en ik kijk uit naar het weekend, want dan duik ik lekker in de helder blauwe zee en loop ik met mijn voetjes in het witte zand!

Hasta la próxima semana!

Besos, Muk

  • 04 September 2013 - 14:13

    Anneke:

    Hoop inderdaad dat je gauw meer te doen krijgt en weet je de week is al op de helft dus het weekend komt steeds dichterbij! Succes en vind je verslag super leuk! groetjes Anneke

  • 04 September 2013 - 15:57

    Johanna:

    Muk het zal t.z.t. wel loslopen sterkte en liefs Johanna

  • 04 September 2013 - 17:48

    Mieke:

    He Muk, Ook al is de start niet super. Later lach je waarschijnlijk om de eerste dagen en worden de meest bizarre momenten, mooie stoere verhalen. Liefs uit Andijk

  • 05 September 2013 - 15:23

    Ria Klaver:

    Hi Muk, genoten van je verslag je hebt in ieder geval leuke collega's en je pak is mooi nu nog meer LEUK werk
    en dan gaat het wel lukken.
    Ben wel jaloers op je weekend (voetjes in het witte zand),veel succes en liefs Ria

  • 05 September 2013 - 23:55

    Jolanda:

    He Muk, mooi verslag en fijn dat je al een wat beter kamer hebt, nu nog meer te doen hebben, maar dat gaat vast nog gebeuren. Geniet van je weekend, lijkt mij heerlijk zo met de voetjes in het wiite zand.
    XX

  • 06 September 2013 - 13:04

    Clara:

    Hee Mukkie, leuk verslag! Mooie manier om iedereen op de hoogte te houden. De eerste stappen zijn gezet en nou maar hopen dat je snel wat meer en leuker werk krijgt. De eerste week zit er bijna op, geniet van je vrije weekend xxx

  • 07 September 2013 - 10:46

    Robin Postma:

    Leuk verslag!! Ik wens je ontzettend veel plezier dit weekend.

    Robin

  • 07 September 2013 - 20:41

    Thea:

    Hoi Muk, wat een heerlijk verhaal !!!! En wat een SUPER kamer\ suite, verdwaal je niet ?? Wanneer krijgen we een foto van jou in uniform te zien, ben ik wel benieuwd naar hoor.
    Geniet van je weekend ( wat er nog van over is) en werk ze.

    Hasta la proxima vez , xxx Thea

  • 09 September 2013 - 21:57

    Petra:

    Hoi muk leuk om zo op de hoogte te blijven van je avontuur hoop wel voor je dat je stage binnenkort een wat grotere uitdaging wordt. Knuffel x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Muk

Actief sinds 25 Nov. 2010
Verslag gelezen: 415
Totaal aantal bezoekers 28598

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2014 - 29 Augustus 2014

Rondreis Zuid-Thailand

02 September 2013 - 26 Januari 2014

Stage Lanzarote

Landen bezocht: