Expeditie Mukkieson - Reisverslag uit Playa Blanca, Spanje van Muk Lil - WaarBenJij.nu Expeditie Mukkieson - Reisverslag uit Playa Blanca, Spanje van Muk Lil - WaarBenJij.nu

Expeditie Mukkieson

Door: Muk

Blijf op de hoogte en volg Muk

11 September 2013 | Spanje, Playa Blanca

Expeditie mukkieson

Dat is een beetje hoe het hier voelt.. Ik zou best wel eens op mn eigen duivelseiland kunnen zitten hier! Het uiterlijk is namelijk mooi, maar de realiteit wat minder. Het werk zal niet veel beter worden, alle daagse taken zoals contracten registreren en archiveren en evenementen plannen zijn er maar weinig en ik spendeer dus mn tijd met stiekem aan school werken en visitekaartjes in het systeem uploaden. Gelukkig zijn mijn collegas heel leuk en ze doen hun best om het me naar mijn zin te maken.

Toch is het jammer dat de kwaliteit die het hotel waarborgt voor zijn gasten, zich op geen enkele manier weerspiegelt naar het personeel. Ik mag ontzettend van geluk spreken want ik krijg de kans om dit op mijn terras met palmboom in mn 'achtertuin' te typen. Veel van de stagaires verblijven in blok D, waar geen internet, tv, aparte douche, geen daglicht (!!), en geen normaal bed is. Ze slapen daar in kleine kamertjes in stapelbedden, de muren zijn grijs en het is er ontzettend muf. Later zal ik de foto's op facebook plaatsen en jullie zullen het dan ook vast herkennen als gevangenis, het is echt zo erg.

De rest van het hotel is ronduit perfect, van een eigen familie hotel (blok D) aan de overkant van de straat die onder de weg door is verbonden met een aquarium tunnel met haaien, tot het aparte volwassenen gedeelte met een zoet en zout water zwembad. Helaas mag ik het allemaal niet bezoeken, maar de gasten worden hier heerlijk verwend.

Ik mag dus niet klagen maar hoewel ik me al aardig begin te settelen, voel ik me hier niet echt thuis. Het blijft toch vervelend dat ik een heeeeeele slechte wifi connectie heb (je zou es moeten weten hoe lang t duurt om dit te uploaden) en dat m'n douche lekt en ik telkens met een waterballet opgescheept zit.

Ik had de pech dat het dit weekend niet al te mooi weer was en hoewel ik naar het strand ging, was er weinig om te doen. Iedereen die ik tot nu toe ken is of was op pad met familie of op vakantie, dus ik heb met welgeteld 3 mensen gesproken die dagen. Een daarvan was de strandwacht, die zo lief was om me te waarschuwen voor de golven die soms kwamen, maar ondanks mn verplaatsing mocht het allemaal niet zo baten, een mini tsunami over me heen als gevolg, ipad nat, camera nat, alles onder het zeewater en zand (IK HAAT ZAND) en ik met een kop als onweer naar 'huis'. Daar aangekomen heb ik maar genoten van het eentonige avondeten en heb ik tevergeefs poging 100 ondernomen om expeditie robinson te kijken. Ik ben maar lekker naar bed gegaan en heb gehoopt op een mooie zonnige dag.

Maar helaas, as luck was already not on my side, was het bewolkt maar optimistisch als ik ben, ben ik gaan genieten van de kleine beetjes zon die zo af en toe om de hoek kwamen kijken. Wat wordt je daar ontzettend bruin van trouwens, bewolking doet wonderen voor je teint haha! Ondertussen heb ik gezellig lopen whatsappen want meer was er verder niet te doen, tot de strandwacht me weer op kwam zoeken. Hij vroeg zich af waarom ik me al 2 dagen met mn telefoon verschanste.. En toen ik eenmaal wegging aan het einde van de dag kwam ie toch nog even checken of ik nou Russisch, of Zweeds was. Ik weet niet zo goed of ik dat moet opvatten als compliment, maar na enige Spaanse uitleg en ook waarom ik uberhaupt Spaans sprak, nodigde hij me uit om de komende 5 maanden lekker bij hem op het strand te komen iggen in mn weekend. Thanks voor het aanbod amigo, maar no. Tevergeefs heb ik die avond een poging gedaan om lekker te eten, maar weeeer slappe patatjes. In Nederland ging het trouwens prima met me, maar hier heb ik toch weer wat last van mn PDS, ik doe dus m'n best om gezond te eten en hoop dat ik mn gistvrije dieet een beetje op kan pakken.

Maar goed, ik voel me niet heel ellendig en ik probeer zo veel mogelijk leuke dingen te doen. Zo ben ik gisteravond lekker naar playa blanca geweest met Jasna en heb ik gezonde boodschappies gehaald (found some Greek yoghurt, jammieeeeee) en een polarisatie lens voor mn camera op de kop weten te tikken. Ook heb ik de truc van de eeuw uitgevonden, vertel de verkoper in het Spaans dat je hier woont en werkt in Princesa Yaiza, en spontaan geeft iedereen je korting. Zo betaal ik hier gemiddeld 10 euro minder voor m'n spullen en krijg ik op echte rayban zonnebrillen doodleuk 40 euro korting. Tegenwoordig werk en woon ik dus op de plekken waar ik kom in het buitenland!

De komende dagen hoop ik dus nog steeds een beetje op meer werk en een mooi weekend. Vrijdag ga ik lekker uit eten met Jasna en een kennis van haar en het weekend erop neemt mn collega ons mee op een tour rond het eiland. Duiken en surfen staan ook nog op mn lijstje, dus ik heb iets om naar uit te kijken. Ondertussen heb ik te horen gekregen dat mn ouders en Nick me gezellig komen opzoeken en voor degene die dat ook willen kan ik een mooi prijsje regelen in het hotel (dat dan weer wel!)

Ik hoor graag van jullie want ik ben ook heel erg benieuwd wat er daar tussen de regendruppels door allemaal gebeurd!

Besitos desde Duivelseiland,,

Survivaller Muk







  • 11 September 2013 - 21:12

    Thea:

    Hoi Muk, tjeetje wat een lang verhaal !!! ik ga het nu lezen .xxx

  • 11 September 2013 - 21:29

    Clara:

    Hi Mukkie. wat een prachtig verhaal. Ben ongelofelijk trots op je! Hoop dat je komend weekend wat mooier hebt. Stuur dan ook wat mooi weer naar ons toe want het is hier niet veel soeps!Kijk alweer uit naar je volgende verhaal. xxxx

  • 11 September 2013 - 21:41

    Cora:

    Hoi Mukkie een leuk verhaal om te lezen en moet er eerlijk gezegd ook om lachen vooral je strand verhaal. Wij hebben gister heeeeeel veel regen gehad en het wordt alweer koud wees dus blij dat je daar zit en mooi weer heb . Ik hoop dat je een leuk weekend krijg, wij hebben een druk weekend i.v.m Carmen haar verjaardag. Nou meissie maak er wat van dikke knuffel van ons allemaal. xxx

  • 11 September 2013 - 21:49

    Thea:

    Tja Muk, dat is vaak zo met die dure hotels, heb er ooit een boek overgelezen : voor het oog alles SUPER DE LUXE, maar achter de schermen moet je niet komen .......ja, jij dus wel in dit geval.Maar het is ook een mooi leer moment moet je maar denken.
    Wel lekker dat je spullen even zijn "gespoeld".....ik zie jou al lopen met een kop als onweer en dan niemand om tegen aan te schreeuwen, dat is vast niet meegevallen !!!
    Wel leuk dat je wat meer contact krijgt met je collega's en al wat uitjes in je agenda hebt staan, enjoy it dear.

    Wel leuk shoppen met die kortingen, was die polarisatie lens ook goedkoper ? Je ziet dus dat ze de toeristen veel meer laten betalen en als je aangeeft dat je daar woont of werkt heb je er voordeel van.Dat ervaar ik zelf ook in Italië: als ik daar ga praten in het dialect daar, betaal je bijna de helft minder !!!! Oplichters..

    Hier gaat alles goed, sinds 2 dagen hebben we niet meer zulk mooi weer, heel jammer maar misschien komen er nog mooie dagen.
    Leuk dat je ouders en Nick al geboekt hebben, gaan ze bij jou in het hotel zitten...dat kost toch klauwen met geld?

    Muk geniet van de dingen die op je pad komen en wees maar blij dat jij wel een ruime kamer hebt ook al lekt de kraan, hebben ze geen technische dienst in het hotel die dat kan fiksen ?

    Dikke knuffel, Thea

  • 12 September 2013 - 12:53

    Muk:

    Bedankt voor de leuke reacties!

    Ik maak er inderdaad maar het beste van en het komt uiteindelijk vast ook wel goed!
    @Thea, ouders en Nick hebben nog niet geboekt, maar zijn nog aan het kijken! Het hotel is wel erg duur, dus die optie valt waarschijnlijk af. Ik krijg nog te horen hoe veel korting ik krijg!
    De lens was ook goedkoper ja haha, scheelde zelfs de helft!


  • 13 September 2013 - 18:45

    Thea:

    Ja, dat scheelt wel met hier , heb er gisteravond naar gekeken bij "mijn " fotograaf ( volg weer een cursus)
    ik heb wel een afstandsbediening gekocht voor mijn camera : Super hoor !!!!

    Dacht dat je ouders al hadden geboekt, maar dat zal vast niet lang meer duren denk ik, een appartementje is toch ook leuk !!??

    Leuk dat je nu echt werk hebt en helemaal dat je de eerste Nederlandse interne bent, komt alles vanzelf bij jou op je bordje,haha.
    Muk geniet van je weekend, liefs Thea

  • 14 September 2013 - 12:16

    Ria:

    Buenas tardes Muk,

    Hoe was je etentje met Jasna? Moest gisteren aan je denken,ik had Paella gemaakt heel gedoe maar erg lekker.Vandaag lig je zeker aan het strand, want hier zie ik dat het bij jou heerlijk zonnig is.Dus wat het weer betreft ziet je weekend er een stuk beter uit, geniet ervan.

    Saludos y abrazo Aad/Ria

  • 14 September 2013 - 13:50

    Petra:

    Hoi muk gisteravond even gezellig met mamma gesproken over jou. (sander was jarig). Heb net je verhaal gelezen..interessant? Ik begreep van mamma dat je nu wel een echte taak hebt id vorm vh schrijven van teksten voor ned touroperators, leuk! Ik hoop dat je leven spoedig nog ietsje leuker wordt iig wel fijn dat je wat leuke tripjes hebt om naar uit te kijken! Nou tot schrijfs ga ff boodschappen doen het regent hier al geruime tijd hard dus dat wordt lekker op de fiets hihi, knuffel Petra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Muk

Actief sinds 25 Nov. 2010
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 28601

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2014 - 29 Augustus 2014

Rondreis Zuid-Thailand

02 September 2013 - 26 Januari 2014

Stage Lanzarote

Landen bezocht: