Spaanse fiestas! - Reisverslag uit Playa Blanca, Spanje van Muk Lil - WaarBenJij.nu Spaanse fiestas! - Reisverslag uit Playa Blanca, Spanje van Muk Lil - WaarBenJij.nu

Spaanse fiestas!

Door: Moek ban Liel

Blijf op de hoogte en volg Muk

19 September 2013 | Spanje, Playa Blanca

Ik schrok me een hoedje, toen vrijdagavond opeens ongevraagd m´n kamerdeur open ging en er iemand binnen kwam wandelen. Maar ik werd blij verrast, want het was Inma m´n nieuwe kamergenootje. Ik kon wel wat gezelligheid gebruiken en ze spreekt alleen maar Spaans dus mn skills worden met de dag beter.

Dit weekend begon goed met talloze uitnodigingen voor feestjes en na een lang nachtje slapen heb ik zaterdag dan ook m´n primeur beleefd in 1 van de 2 Discoteca´s in Playa Blanca. De avond begon onder het genot van een licor 43 (natuurlijk mag die niet ontbreken in Spanje) op het terras bij een vage cubaan die maar over dat blonde Nederlandse meisje bleef zingen, ik voelde me gevleid. Na een flinke korting op de rekening begon het avontuur dat ´Jungle´ heet en heb ik me de hele avond staan verbazen over de enorme cultuurshock.

Na een ruzie met een spaanse klootzak genaamd Pedro omdat ik er niet van hou wanneer mensen aan mn drankje zitten, vulde de club zich langzaamaan met 1% toeristen en 99% werknemers van het hotel. Er hing een leuke sfeer en ik heb me een paar uur lang afgevraagd waarom de mannen hier dansen in plaats van aan de bar hangen. Ze dansen hier met een passie waar menig vrouw nog wat van kan leren, en toen Jimena d´r Mexicaanse moves begon te showen voelde ik me zo stijf als een ongekookte spaghettisliert.

Na wat meer drankjes ging alles natuurlijk een stuk beter en ik stond verbazingwekkend fris op uit m´n bedje de volgende ochtend. Het was heerlijk weer en ik ben lekker het centrum ingedoken om wat inkopen te doen. Op m´n beste Spaans heb ik een limited edition Ray Ban zonnebril op de kop weten te tikken met €200 euro korting en lekker boodschappies gedaan bij de Spar. ´S avonds heb ik samen met Jimena een oh zo slechte hamburguesa naar binnen zitten schransen, en de laatste paar zonnestraaltjes mee weten te pikken in het centrum.

Maandag was ik nog lekker vrij vanwege een of andere voor mij onbekende feestdag en ben ik vrijwillig naar kantoor gegaan om even aan school te werken. ´He! wat doe jij nou hier?´ vroeg m´n bazin zich af, maar ik kom ten minste gemotiveerd over (ze weet dus nog niet dat ik er nog geen zak aan vind). ´S middags heb ik mijn eerste taxirit op het eiland meegemaakt met Jasna, en hij was nog saaier dan een ritje Amsterdam. Ik ben heel wat gewend met Griekse en Turkse chauffeurs die rustig de rotonde linksom nemen, maar hier rijden ze netjesss volgens de regels. Is eigenlijk ook wel zo veilig..

De taxirit bracht ons naar Papagayo, waar tussen de rotsen Papagayo Beach ligt. Na een tocht van 20 minuten over de bergen kwamen wij aan op dit paradijsje, en wat is het daar prachtig. Het witte strand steekt heel mooi af tegen de zwarte lavarotsen en helderblauwe zee. Hier hebben we de rest van de dag door gebracht.´S avonds hebben we ontzettend zitten schransen bij de Chinees waar we voor €9,87 (ja echt zo´n rare prijs..) onbeperkt konden eten. We hebben er 3 uur gezeten want we waren vastbesloten om zoveel mogelijk te eten om een goede voorraad aan te leggen voor de week.

Daarna is de week weer begonnen en inmiddels is het al weer donderdag. De dagen gaan vrij snel, mede omdat ik veel alleen ben op kantoor. Dat betekend dus doen wat ik wil, en dus ook dit reisverslag typen (niet doorvertellen hoor!).

Dit weekend doe ik de Jungle misschien nog wel een keertje over en ga ik lekker uitrusten. Met Jasna ga ik ´s avonds regelmatig de stad in want prisión Princesa Yaiza wordt wel erg veel van het goede als je er 24 uur per dag zit. Ik doe m´n best hier en maak er maar het beste van!

Hasta luego amigos!

Abrazos, Muk

  • 20 September 2013 - 09:18

    Johanna:

    nou moek ban Liel ,dat gaat gelukkig de goeie kant op .liefs Johanna

  • 20 September 2013 - 15:54

    Thea:

    Hola, leuk dat je kamergenote er is,heb je weer wat anders om over te praten en voor je spaans is dit prima.
    Je beleeft wel avontuurtjes daar : komt ook door je blonde krullen ( hoe is het bij de kapper afgelopen, geen stekeltjes??)daar slaan alle Pedro's van op hol, trieste macho's !!

    Je hebt wel al aardig wat gezien in die paar weken dat je daar bent, leuk hoor...kun je straks je ouders de mooiste plekken laten zien.

    Dat eten voor die "rare "prijzen en dat "nette" rijden ken ik ook wel vanuit Spanje.
    Lekker goedkoop je helemaal te pletter (vr)eten, verdraag je dat wel?? en dat rijden :bekeuringen zijn sky high daar, dus niks rotonde linksom ....

    Veel genoegen in "el Prisiòn" en laat ze maar zien dat je ook komt werken als het een "feestdag " is.

    Liefs Thea

  • 25 September 2013 - 15:08

    Petra:

    Lieve Muk, erg leuk om je verslag te lezen, je maakt nog eens wat mee..vind het erg fijn voor je dat je nu een roommate hebt en natuurlijk heel goed voor je spaans! Veel plezier nog verder xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Muk

Actief sinds 25 Nov. 2010
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 28607

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2014 - 29 Augustus 2014

Rondreis Zuid-Thailand

02 September 2013 - 26 Januari 2014

Stage Lanzarote

Landen bezocht: