BRING IT ON. - Reisverslag uit Playa Blanca, Spanje van Muk Lil - WaarBenJij.nu BRING IT ON. - Reisverslag uit Playa Blanca, Spanje van Muk Lil - WaarBenJij.nu

BRING IT ON.

Door: Muk van Lil

Blijf op de hoogte en volg Muk

26 September 2013 | Spanje, Playa Blanca

Spannende tijden in het comerciele kantoor van Princesa Yaiza.

Afgelopen maandag begon de ellende. Na velen uren van peinzen en denken realizeerde ik me, dat het niveau van mijn stage niet opleeft naar wat ik en school er van verwachten. Bij het schrijven van mijn vooruitgangsrapport bleek dat de stappen die ik tot nu toe heb gemaakt, hele kleintjes zijn en ik de komende 4 maanden weinig verder zou komen.

Toch begon ik de week weer met goede moed, aangezien mijn mede trainee weer terug is van vakantie, had ik gedacht dat die het hoognodige werk even uit handen kon nemen, en mijn managers de tijd hadden om mij het een en ander aan nieuwe taken uit te leggen. Niets bleek minder waar, want de taken die ik de afgelopen weken had overgenomen gingen nu gewoon weer terug naar mijn collega en ik bleef achter met een zielig hoopje e-mails en visitekaartjes om in te voeren.

Toen ik uiteindelijk de opdracht kreeg om menus voor een bruiloft aankomende zaterdag uit te printen, was ik dan ook blij dat ik even naar het Marketing kantoor kon. Helaas had mijn manager nog al wat fouten gemaakt in het bestand en kreeg ik meteen de kans om mijn photoshop skills te laten zien. Helaas ging dit niet zonder slag of stoot en kwam ik er achter dat niemand hier ooit mijn cv gelezen heeft. Mijn manager wilde maar niet geloven dat ik het kon, en na uiteindelijk alles zelf uitgevogeld te hebben was ie blij verrast met een perfect menu voor z´n neus de volgende dag.

Ik bracht weer een bezoekje aan Marketing en het printen duurde erg lang, ik bleef gezellig praten tot de manager zich afvroeg waarom ik zo lang op haar kantoor bleef en ik vertelde dat ik toch niks te doen had. Het gesprek eindigde met het onderwerp photoshop waar ik blijkbaar zichtbaar met enthousiasme over praatte, want na een uur bood ze me een stage aan bij haar op kantoor. Ik was ontzettend blij en vereerd, aangezien Marketing me helemaal ligt en ik veel vrijheid krijg om te ontwerpen en aan het einde met een mooi portfolio naar huis kan. Ze beloofde met mijn bazin te gaan praten en ik ging vol goede moed terug naar kantoor.

Het is inmiddels 2 dagen geleden en de sfeer is totaal omgeslagen. Ik ben gister het gesprek met mijn bazin aangegaan op aanraden van de Marketing manager die mijn kansen goed inschatte. Het tegendeel bleek waar want bij binnenkomst sprak ze niet meer in het gebruikelijke Engels, maar werd mij gedwongen om in het Spaans te praten. Normaliter deins ik niet achteruit voor een stevige discussie waarin ik vastberaden de strijd aanga, maar zo goed als al mijn kaarten werden meteen van tafel gespeeld. Het ene na het andere verwijt werd naar mijn hoofd geslingerd en mijn mukkie translate is nog niet zo snel om er meteen 8 terug te slingeren. Hier op kantoor wordt gedacht dat ik ondankbaar ben en langs ben gegaan bij Marketing om van stage te wisselen. Ik heb braaf geknikt en veel ´vale´ (oke) gezegd en aan het einde rustig uitgelegd dat dat niet de situatie was. Ik heb nou eenmaal meer verantwoordelijkheden nodig, want school is niet al te blij met mijn stage, en ik zelf ook niet. Helaas heeft dit niet veel mogen baten want ik hoor mijn naam vaak aan de telefoon genoemd worden, maar naar mij toe blijven ze angstvallig stil.

Er werd mij het voorstel gedaan om vandaag om de tafel te gaan met de Sales en de Event Managers samen met mijn bazin om het een en ander te bespreken. Er werd mij nadrukkelijk verteld dat IK degene ben die dit moet op gaan lossen en IK ze moet vertellen wat ik van ze verwacht. Is het niet duidelijk genoeg, dan is dat MIJN probleem. Oké mevrouw, check.

Gisteravond zijn dan ook gelijk de voorbereidingen begonnen, vandaag is de dag en ik zit gespannen achter mijn bureautje te wachten tot ik wordt geroepen. Ik zie het als een debat. Een pagina vol met argumenten, tegenargumenten die ik kan verwachten en nóg meer argumenten om die te verwerpen ligt naast me te wachten. Competencies geel gemarkeerd die ik in Marketing wél kan vervullen, maar hier niet. Alles is klaar voor MIJN debat. Om alles voor te zijn ben ik gister met Inma aan tafel gaan zitten, om hem in het Spaans en Engels te oefenen. De voorbereidingen zijn getroffen en vandaag zullen we zien hoe veel een stagair heeft in te brengen tegen 2 managers en een directrice. Het wordt moeilijk, maar ik ben er klaar voor.

We gaan het zien...




  • 26 September 2013 - 14:58

    Anneke:

    He Muk succes met het debat!! Je kunt het!!! Hoop echt dat je wat bereikt in de goede richting!! Succes!!!!

  • 26 September 2013 - 18:48

    Margherita:

    Ai, dit is echt een cultuurverschil dingetje...

  • 27 September 2013 - 11:07

    Johanna:

    geef ze van katoen als een echte van Lil !!!!!!!!
    Liefs Johanna

  • 28 September 2013 - 10:07

    Thea:

    Op dit moment heb je de discussie met je "meerderen" waarschijnlijk achter de rug........hoop dat je er wat wijzer van bent geworden !!!!! Het steekt ze natuurlijk wel dat jij iets voor hun zou kunnen betekenen en bepaalde kwaliteiten in je hebt en dus niet dat" sneue stagiaire meisje " bent, je hebt je goed voorbereid en bent zelf de confrontatie aangegaan, SUPER Muk !!!!!!!!!
    Kom op voor jezelf en laat ze maar zien wie je bent en wat je allemaal kunt,soms niet leuk natuurlijk maar jij wordt er ook sterker van.

    Geniet van je weekend en het zonnetje. (schijnt hier ook )

    Dikke kus ,

    Thea

    ps. Heb ook een polarisatiefilter aangeschaft : ben daar heel blij mee.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Muk

Actief sinds 25 Nov. 2010
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 28600

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2014 - 29 Augustus 2014

Rondreis Zuid-Thailand

02 September 2013 - 26 Januari 2014

Stage Lanzarote

Landen bezocht: